Geschiedenis van Gruppo Adanti

Al bijna 40 jaar is Adanti actief als agent van luxe handgemaakte Italiaanse schoenen. In die jaren heeft de onderneming een solide reputatie opgebouwd, die is gebaseerd op kwaliteit en een passie voor luxe en trendy loopcomfort. Door consequent te kiezen voor distributie via een select aantal speciaalzaken, heeft Adanti van het begin af aan een hoge mate van exclusiviteit kunnen garanderen. En dat is zo gebleven tot op de dag van vandaag.

De huidige eigenaar, Marcel Koppen, nam de onderneming in 1994 over. Hij kan bogen op een ruime ervaring in het ontwerpen en verkopen van exclusieve schoenen. Als 4e generatie telg uit een geslacht van schoenverkopers leerde hij het vak onder meer bij Clarks in Groot-Brittannië en als modelleur bij de gerenommeerde Italiaanse fabrikant Mauro Teci. Met deze technische kennis aan boord was hij vervolgens in staat om zelf collecties te gaan bouwen.

In de loop der jaren is Adanti zich steeds internationaler gaan oriënteren. Er werden diverse A-merken aan het merkenportfolio toegevoegd om aan de kritische vraag van de consument te voldoen. Na deze verbreding was het een logische stap om de naam te wijzigen in Gruppo Adanti.. Daarbij investeert Gruppo Adanti voortdurend in kennis, opleiding en onvoorwaardelijk vakmanschap.